Коли твоя вулиця зникає з карти: як мешканці Джанкойської залишилися сам на сам із комунальною бідою
Комунальні проблеми в останні роки дедалі більше відчуваються мешканцями нашого міста. Хтось довго чекає заміни труб опалення чи водопостачання, в когось тече дах, а комусь не можуть прочистити каналізаційні колодязі. Причина, як і в інших українських містах, одна - брак фінансування та персоналу в комунальних службах. Але бувають і зовсім абсурдні ситуації: коли проблема є, але вирішити її неможливо, бо... вулиця раптово «зникла» з карти обслуговування.
Із такою ситуацією зіткнулися мешканці вулиці Джанкойської, що в приватному секторі в Центрально-Міському районі. Володимир Багмет мешкає тут вже майже 30 років. Проблема із забитими каналізаційними колодязями йому знайома, але раніше все вирішувалося швидко: подзвонив, приїхали, почистили - і поїхали. Але цього разу все вийшло зовсім інакше.
- Тиждень тому з колодязя (на фото - прим. авт.) почала текти вода, - розповідає Володимир Григорович. - Я, як завжди, подзвонив до «Кривбасводоканалу», хотів залишити заявку. А мені кажуть: ваша вулиця не перебуває в нас на балансі. Я в шоці: як це - не перебуває, якщо ще три роки тому приїжджали ваші спеціалісти все чистили? Завжди перебувала, а зараз не перебуває?»
Він розповів, що нещодавно змінився керівник в районній службі водоканалу, яка й обслуговує вулицю Джанкойську. І саме с того часу водоканал припинив обслуговування цієї вулиці. Чому так сталося? Операторка, до якої додзвонилися мешканці, припустила, що раніше співробітники водоканалу «допомагали у приватному порядку». Але Володимир Григорович запевняє: «Ми нікому нічого не платили, усе робилося офіційно. Щомісяця я плачу «Кривбасводоканалу» 15,97 грн. за 1 м3 централізованого водопостачання і 15,40 грн. за 1 м3 централізованого водовідведення. Якщо плачу, значить, ми на балансі!»
- В головному офісі водоканалу, що на 96-му кварталі, зараз особистого прийому не ведуть, тому розібратися, куди поділася в них наша вулиця, чому вони її не обслуговують, я не можу. Тому подзвонив на гарячу лінію 1520, - розповідає містянин. - Там заявку прийняли, але невдовзі зателефонували та повідомили те саме, що й у водоканалі: «Ваша вулиця не перебуває на балансі». Якесь замкнене коло.
Цікаво, що буквально за 50-100 метрів - інша вулиця. Там усе гаразд: вона є на балансі, заявки приймають, роботи виконують.
А на Джанкойській - затоплені подвір’я. Коли вода почала заливати городи, мешканці зібралися з силами й власноруч викачали воду, витягли мул. Але колодязь знову наповнений, і це лише питання часу - коли знову хлине вода.
- У нас є всі документи, усе офіційно зареєстровано. Чому ж ми раптом стали невидимими? Хто відповідатиме, якщо завтра затопить дім? - обурюється Володимир Григорович.
Це не просто локальна історія - це симптом системної проблеми. І якщо вулиці починають «зникати» з балансу, але люди продовжують платити за послугу, хтось же повинен відповісти, чому це відбувається?
Це не кінець історії. Далі буде.
Андрій Стулій
09.04.2025